Irritable Bowel Syndrome and Digestive Health Support Forum banner

Help alstublieft - ernstige constipatie / impactie / mogelijke gedeeltelijke obstructie

4.3K views 22 replies 9 participants last post by  Buddy01  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben hier voor het eerst
happy.png

Drie maanden geleden gediagnosticeerd met PDS-C. Ik ben 35, maar ik heb sinds mijn 23e af en toe symptomen - het lijkt vooral veroorzaakt te worden door stress.

Ik heb al eerder last gehad van ernstige constipatie, maar niets zoals dit...

Kortom, 3 weken geleden merkte ik dat ik al een tijdje geen stoelgang meer had gehad (3-5 dagen tussen de stoelgangen is normaal voor mij, maar het was ongeveer een week geleden). Geen probleem, dacht ik, dus ik begon met mijn gebruikelijke regime:

• psylliumvezels (5 g) in een glas water elke dag

• proberen een low FODMAP dieet te volgen

• veel water

• glycerine zetpillen

• klysma's als dat niet werkt

Een paar van de klysma's leken de boel op gang te brengen, maar ze leken het probleem niet op te lossen. Ik wachtte een paar dagen en greep toen weer naar de glycerine zetpillen - spoelen en herhalen.

5 dagen geleden had ik er eindelijk genoeg van en greep ik naar een ander klysma. Er kwam wat dunne ontlasting uit, en toen diarree, maar nog steeds niets wat je zou verwachten voor 3 weken constipatie. De volgende dag kocht ik wat Dulcolax, nam het 2 nachten achter elkaar en werd wakker met vreselijke krampen / meer diarree, wat ik veronderstel dat ze "overloop diarree" noemen. Ik probeerde het de dag erna met een ander klysma - hield het 10 minuten vast, maar er kwam niets uit behalve de klysma vloeistof zelf. Ik probeerde het de volgende dag opnieuw - opnieuw, er kwam niets uit behalve klysma vloeistof.

Ik ging naar een ziekenhuis in de stad en liet een paar röntgenfoto's maken, en ze bevestigden dat mijn dikke darm vol zit met ontlasting. Geen zichtbare obstructie, maar om de een of andere reden vastgelopen hogerop voor de darm. De woorden van de dokter waren "er is VEEL ontlasting, geen duidelijke obstructie, maar het komt er gewoon niet uit - maar als Fleet klysma's niet hebben gewerkt, dan... is er niets te doen dan een hoge dosis Movicol (PEG 3350) te proberen en te wachten om een gastro-enteroloog te zien. Als u een obstructie ontwikkelt en buikpijn krijgt / begint te braken, ga dan naar de spoedeisende hulp en ze zullen het eruit halen met een slang ". Ai.

Ik heb een gastro-consultatie geboekt voor dinsdag, en ik neem de Movicol / PEG zoals voorgeschreven, maar om eerlijk te zijn ben ik f--king bang en heb ik het gevoel dat ik dood ga. Ik weet niet eens hoe ze een colonoscopie zouden doen, aangezien Fleet klysma's niets doen en dat meestal hun laatste verdedigingslinie is.

Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt? Alle adviezen worden zeer gewaardeerd
sad.png

(excuses voor de lange post, ik ben slecht in het kort houden van dingen)

#2 ·
Hallo partytown -

Het spijt me te horen over al je constipatieproblemen. De les die hier geleerd moet worden, is dat je elke dag iets moet nemen om je te helpen gaan, zodat dit niet meer gebeurt.

Je zou ook minstens één keer per dag ontlasting moeten hebben.

Ik neem en beveel Dr. Schulze's Intestinal Formula # 1 aan. Er is de reguliere I.F. # 1 en ook de I.F. # 1 maximale sterkte. Je zou waarschijnlijk beide moeten kopen.

Klik op de onderstaande link voor meer info:

http://www.ibsgroup.org/forums/topic/239065-finally-a-product-i-can-recommend/

Misschien wil je pruimensap proberen te drinken om je te helpen ontstoppen... Als dat niet werkt? Ga naar de spoedeisende hulp en laat ze het 'eruit halen met een slang'. Wat kun je anders doen?

Succes en houd ons op de hoogte!

#3 ·
Het spijt me zo voor je problemen.

Eens met Flossy. Als je chronische constipatie hebt, is het het beste om dagelijks iets te nemen om je te helpen. Meer dan drie dagen zonder ontlasting gaan is niet goed. Dat kan leiden tot impactie of, nog erger, obstructie, wat een spoedeisende situatie is.

Ik kreeg de diagnose coloninertie via de sitz-markertest (ook wel een vormenstudie genoemd in sommige landen). Andere tests diagnosticeerden ook andere problemen. Omdat geen van de beschikbare constipatiemiddelen voor mij werkte en ik de neiging had om gemakkelijk impacties (evenals obstructies) te ontwikkelen, vertelden mijn gastro-artsen me om dagelijks laxeermiddelen te nemen. Ik nam een combinatie van stimulerende en osmotische laxeermiddelen.

Fleet-klysma's zijn niet effectief voor verstoppingen die zo erg zijn als die van jou, omdat ze te klein zijn en niet hoog genoeg komen. De grote klysma's van een liter zijn wat nodig is.

Hetzelfde geldt voor glycerine zetpillen - ze werken alleen op ontlasting in de endeldarm, niet hogerop.

Het FODMAP-dieet helpt bij gasvorming en een opgeblazen gevoel, maar niet bij C.

Het is goed dat je een hoge dosis movicol inneemt zoals voorgeschreven. Het zou een goed idee zijn om ook een stimulerend laxeermiddel toe te voegen. Je kunt senna, cascara sagrada of, zoals Flossy zei, darmformule #1 nemen als dulcolax je te veel krampen geeft. Eén ding dat belangrijk is aan dulcolax is dat je de instructies op de doos opvolgt en het niet binnen een uur na zuivelproducten of antacida inneemt, anders krijg je krampen.

Omdat je verstopt zit, stop je met het innemen van psylliumvezels. Het toevoegen van vezels aan een verstopte dikke darm draagt alleen maar bij aan de verstopping en maakt het erger. Dat wil je absoluut niet doen.

Als je niet kunt ontstoppen, ga dan terug naar de spoedeisende hulp. Je wilt niet dat dit uitgroeit tot een obstructie.

Het is goed dat je een gastro-arts gaat bezoeken. Er zijn medicijnen beschikbaar die kunnen helpen bij constipatie.

Succes. Ik hoop dat je wat verlichting kunt vinden.

#4 ·
Bedankt voor de hulp, allebei. Het is enorm nuttig geweest.

Interessant dat je colon traagheid noemt, Annie. Ik heb die term nog nooit gehoord, maar interessant genoeg zei mijn dokter dat als de coloscopie in orde komt, het de PDS-C of misschien "vertraagde motiliteitsstoornis" zou bevestigen - wat een beetje hetzelfde klinkt? Ik ben verrast dat hij op geen enkel moment een sitzmarkertest heeft genoemd, maar ik zal hem er zeker naar vragen.

Ik heb de Movicol nu 2 dagen genomen...nog geen verlichting tot nu toe (behalve 4 kleine slijmerige ontlasting). Ik ben niet zeker van de Dulcolax, de pijn was bijna ondraaglijk de laatste keer dat ik het probeerde. Ik blijf bij de Movicol en ga morgen naar de EHBO als het niet overgaat.

Ook de Intestinal Formula #1 besteld - ik laat je weten hoe het gaat
smile.png

#5 ·
Ja, ik neem aan dat hij met de zin "vertrage motiliteitsstoornis" verwijst naar coloninertie.

De siiz-markertest (colon-transietstudie) zou een zeer goede diagnostische test voor u zijn. Het meet de colon-transiet plus de plaatsing van de markers zal laten zien of er bepaalde probleemgebieden in uw colon zijn. Ik had helemaal geen ontlasting tijdens mijn test, dus alle markers zaten nog in mij. Een flink aantal daarvan zat in mijn rectum, wat mijn gastro-arts vertelde dat ik mogelijk bekkenbodemdisfunctie heb, dus bestelde hij vervolgens een defaecografie.

https://www.sitzmarks.com/how-to-interpret

Als Dulcolax u te veel krampen geeft, kunt u andere stimulerende laxeermiddelen proberen, zoals senna (exlax) of cascara sagrada.

Dat is geweldig dat u Intestinal Formula #1 hebt besteld!
smile.png

Ik hoop dat de movicol inmiddels meer heeft gewerkt en dat u niet naar de EHBO hoeft.

Ja, houd ons op de hoogte. Succes.

#6 ·
Ik ben nieuwsgierig en misschien weet iemand het, maar komen de ringen van de sitz-markerstudie er ooit uit? Waar zijn ze van gemaakt? Is het ooit mogelijk dat ze in een persoon vast komen te zitten en zo ja, wat is dan de voorgeschreven handelswijze om ze uit jezelf te halen?

Ik onderga momenteel een sitz-markerstudie, één capsule en röntgenfoto's op de 5e dag om de voortgang te meten. Het probleem is dat ik niets in me wil hebben dat vreemd is en vast kan komen te zitten, wat meer problemen zou veroorzaken.

Als iemand inzicht kan geven in mijn bovenstaande vragen, zou dat zeer gewaardeerd worden.

Heel erg bedankt,

Steve

#7 · (Edited by Moderator)
Ja, de ringen komen eruit - ze passeren je spijsverteringskanaal, komen in je ontlasting terecht en verlaten je als je een stoelgang hebt.

De ringen zijn erg klein. Ze raken niet vast.

Deze link geeft de ingrediënten van de ringen weer, onderaan de doos aan de linkerkant.

https://www.sitzmarks.com/ingredients

Je kunt de rest van die website lezen om meer te weten te komen over de ringen en de test.

Je kunt het bedrijf ook bellen als je vragen hebt: 800-356-6795 (of bel de praktijk van je dokter).

#9 · (Edited by Moderator)
Oh bedankt - graag gedaan.
smile.png

Ik heb twee sitzmarker-tests gehad. Succes met de jouwe. Ik was volledig afhankelijk van laxeermiddelen, dus beide tests waren een beetje ellendig omdat ik geen laxeermiddelen kon nemen en dus de hele tijd geen stoelgang had, maar ik heb het overleefd lol... Ik was blij toen de test voorbij was en ik een reiniging kon doen.

Wat betreft de ringen - ik heb veel berichten gelezen van mensen die deze test hebben gehad en nooit gelezen dat de ringen in hen vast kwamen te zitten. Ik weet dat er geen in mij vast is komen te zitten, omdat ik in de loop der jaren een aantal buikfoto's heb gehad sinds ik de test heb gedaan en geen van deze foto's ooit ringen heeft laten zien die er nog in zaten.

#10 ·
Nou, vanavond had ik mijn vervolg röntgenfoto en blijkbaar zitten er 23 van de 24 markers vast in de opstijgende dikke darm, wat me nogal zorgen baart. Ik heb gisteren mijn EGD gehad en ik heb een kleine hiatus hernia, twee zweren, waarvan één gezwollen weefsel heeft, en het hele gebied ziet er op de dia's gewoon "boos" uit, veel meer geïrriteerd dan het zou moeten zijn. Er zijn weefselmonsters genomen voor evaluatie en de resultaten komen over 1-2 weken terug.

Wat de markers betreft, zullen ze uiteindelijk passeren of moet ik ze operatief laten verwijderen? Ik voel me relatief ongemakkelijk om ze op één plek in me te hebben, uit angst dat ze een blokkade kunnen veroorzaken, en is er iets dat ik zou moeten doen om ze in beweging te krijgen? Let wel, ik gebruik nog steeds magnesiumcitraat, melk van magnesia en LaxaClear (Miralax-equivalent) en er is er maar één uitgekomen.

Elk advies zou worden gewaardeerd en als iemand anders ooit in deze situatie is geweest, deel die ervaring dan alsjeblieft als je dat wilt.

Heel erg bedankt voor ieders tijd,

Steve

#12 ·
Bedankt voor je antwoord vanochtend. Wat me zorgen baart, is het feit dat mijn ontlasting helemaal vloeibaar is. De dokter wilde niet dat ik iets veranderde om eerst een uitgangspunt te bepalen. Dat gezegd hebbende, die dingen komen er niet uit.

Ik bel vandaag de dokterspraktijk en plaats later vandaag een bericht met het advies dat ik krijg.

Hartelijk dank,

Steve

#17 ·
Ik zit in een vergelijkbare situatie. Ongeveer een maand geleden stopte mijn Linzess er gewoon mee te werken. In het begin had ik voldoende darmactiviteit, hoewel niet "normaal", dus maakte ik me geen zorgen en dacht ik dat het tijdelijk zou zijn, en ik vulde af en toe aan met MIralax om de boel op gang te helpen. Maar het werd steeds erger. Ik kon pas na 6 weken een afspraak krijgen met mijn gastro-enteroloog, en hij reageerde erg traag op e-mail via het patiëntenportaal. Hij stelde voor om 72 en 145 mcg doses Linzess af te wisselen, maar heeft nog nooit een recept voor de hogere dosis ingediend. Dat is op dit moment waarschijnlijk niet relevant. In de afgelopen week leek alles bijna volledig stil te vallen, dus ging ik gisteren naar de spoedeisende hulp die door mijn verzekering wordt gerund. Ze probeerden een klysma, maar er kwam niets uit; twee doses lactulose (ik had die dag en de dag ervoor zelf 2 eetlepels ingenomen), en bestelden eerst röntgenfoto's en daarna een CT-scan om meer details te krijgen. Ze bevestigden de aanwezigheid van een aanzienlijke hoeveelheid ontlasting, maar zeiden dat er geen verstopping was, dus adviseerden ze me om lactulose om de zes uur te blijven gebruiken totdat er iets gebeurde en te stoppen met Linzess. Ze adviseerden ook zetpillen. Nou, ik heb nog drie doses lactulose gehad zonder effect en sta op het punt de zetpillen te proberen. Ik heb ook die afspraak met de dokter kunnen vervroegen naar morgen dankzij de tussenkomst van iemand van een andere afdeling. Ik ben behoorlijk bang van deze gang van zaken, puzzelend over wat het heeft veroorzaakt (waarschijnlijk onmogelijk om te weten) en hoe ik kan voorkomen dat het weer gebeurt, als ik deze crisis op de een of andere manier te boven ben gekomen. Ik denk dat ik niet veel kan doen behalve lactulose blijven gebruiken, waarvan alle medewerkers van de spoedeisende hulp zwoeren dat het zou werken, met een veelbetekenende glimlach alsof ze me wilden vertellen dat de manier waarop het werkte niet bepaald leuk zou zijn, en wachten op de afspraak morgenochtend. Ik ben ook geïrriteerd dat de gastro-enteroloog met wie ik e-mailde omdat ik geen afspraak kon krijgen, geen idee leek te hebben van de ernst die ik beschreef en blijkbaar niet vaak zijn e-mail leest om op de hoogte te blijven van de dringende vragen van patiënten. Bovendien kreeg ik, toen ik de advieslijn van de verzekeringsmaatschappij belde, "fantastisch" advies zoals: pruimensap drinken! Ik weet dat de verpleegkundigen die deze lijnen bemannen geen erg specifiek medisch advies mogen geven, maar als ik een situatie beschrijf die dicht bij een noodsituatie komt, is het beledigend om suggesties te krijgen die iemand zouden kunnen helpen die gewoon een slechte dag heeft. Ik kreeg echter wel wat ik wilde van de oproep, namelijk dat ik naar de spoedeisende hulp kon gaan en ook dat ze contact hadden opgenomen met het afsprakenbureau van de gastro-enterologie en mijn afspraak hadden gewijzigd. Dus er kwam tenminste iets positiefs uit. In de tussentijd hoop ik op wat vooruitgang later vandaag.

#18 ·
Verplaatst, waarom heb je geen stimulerende laxeermiddelen zoals Bisacodyl of Senna geprobeerd? Het zal in jouw situatie helemaal geen kwaad kunnen. Toen ik in deze situatie zat (6 keer), had ik altijd een andere optie, zoals die proberen, ze zullen de dingen zeker op gang brengen. Ik heb in ergere situaties gezeten en ik zeg je dat het helpt, zolang de obstructie niet door andere dingen wordt veroorzaakt.

#19 ·
Mijn situatie is nu min of meer opgelost. Na het bezoek aan de spoedeisende hulp stuurde ik een e-mail naar mijn MDL-arts, en hij belde uiteindelijk de volgende avond. Hij had de verslagen van mijn bezoek bekeken en stelde voor dat ik eerst vier doses Miralax zou nemen in de loop van een paar uur en nog een paar klysma's zou proberen; dit waren dingen die ik direct thuis kon doen. De klysma's deden niets, de lactulose had niets anders dan krampen en gas veroorzaakt, en een zetpil had ook geen effect. Zijn andere suggestie was dat ik de colonoscopie-preparatieoplossing zou nemen, die ik de volgende dag bij de apotheek kon ophalen. Ik heb al verschillende keren colonoscopieën gehad en wist dat de oplossing me echt zou reinigen, hoewel het zeker geen prettige ervaring is, dus stemde ik toe. Dat heb ik gisteren gedaan, en ik zou zeggen dat de ophoping van ontlasting nu zeker is verminderd, hoewel ik er zonder een nieuwe ronde van beeldvorming niet zeker van kan zijn of alles weg is. Ik heb vandaag een paar episodes van diarree gehad, en ondanks dat alles heb ik het knagende gevoel dat er nog steeds wat hardnekkig materiaal is dat er niet uit is gekomen. Mijn lichaam werd in de loop van een paar dagen door zoveel dingen getroffen dat het geen wonder is dat ik me ellendig voel, zelfs als ik er niet zeker van ben of het komt door de ophoping van ontlasting of alle behandelingspogingen.

De onbeantwoorde vragen zijn waarom het gebeurde, zal het weer gebeuren, en hoe ga ik vanaf hier verder? De dokter wil graag mijn Linzess verhogen naar 145, terwijl ik zeer terughoudend ben. Ik haat de dagelijkse, heftige diarree die ik vroeger had met Linzess, waardoor ik elke ochtend in huis vastzat en reizen een uitdaging werd, maar het hield de dingen min of meer in beweging. Ik stemde er pas ongeveer een jaar geleden mee in om Linzess te gebruiken, omdat andere benaderingen, voornamelijk met Miralax, ook niet erg goed werkten. We hebben volgende week een telefonische vervolgconsultatie en ik zal zeker naar alternatieven vragen. Ik ben er niet echt zeker van of Miralax nog erg effectief voor me is, maar ik heb geen idee wat anders veilig is voor langdurig gebruik - misschien een combinatie van Miralax en lactulose? De afgelopen maand heeft me laten zien dat mijn lichaam waarschijnlijk niet goed zal functioneren zonder tussenkomst, dus de miljoenenvraag is wat ik kan doen dat niet zoveel of meer bijwerkingen heeft dan voordelen, veilig is en hopelijk niet een arm en een been kost zoals Linzess. De assistent van de arts die ik na het bezoek aan de spoedeisende hulp op de afdeling gastro zag, sprak over het FODMAP-dieet, dat me eerder was aanbevolen, maar ik ben er nooit van overtuigd geweest dat je kunt bepalen welk specifiek voedsel, kruiden, smaakmaker, enz. problemen voor je veroorzaakte als het voedsel dat je elke dag eet ongetwijfeld zoveel ingrediënten heeft, en je je misschien niet eens bewust bent van sommige van de kleine dingen, vooral als het een verpakt voedsel is of als je uit eten gaat. En als je chronische, langzame transitconstipatie hebt, hoe kun je dan bepalen 'wanneer' het eten van een bepaald voedsel het erger maakte? Als er sterk bewijs was voor iemand zoals ik dat nooit X eet of veel Y eet, zou ik het natuurlijk proberen, maar verder denk ik niet dat veranderingen in de voeding veel verschil zullen maken.

#20 ·
Bedankt voor de hulp, allebei. Het is enorm nuttig geweest.

Interessant dat je colonic inertia noemt, Annie. Ik heb die term nog nooit gehoord, maar interessant genoeg zei mijn dokter dat als de coloscopie in orde komt, het IBS-C of misschien "vertraagde motiliteitsstoornis" zou bevestigen - wat een beetje hetzelfde klinkt? Ik ben verrast dat hij op geen enkel moment een sitzmarkertest heeft genoemd, maar ik zal hem er zeker naar vragen.

Ik heb de Movicol nu 2 dagen genomen...nog geen verlichting tot nu toe (behalve 4 kleine slijmerige ontlasting). Niet zeker over de Dulcolax, de pijn was bijna ondraaglijk de laatste keer dat ik het probeerde. Ik blijf bij de Movicol en ga morgen naar de EHBO als het niet overgaat.

Ook de Intestinal Formula #1 besteld - ik laat je weten hoe het gaat
smile.png

#21 ·
Hallo, het spijt me dat u lijdt. Ik neem al meer dan 2 jaar Dr. Axe collageen en het heeft wonderen verricht. Ik kon zelfs noten eten! Ik neem digest gold enzymen, 100 miljard probiotica van garden of life.

Ik heb littekenweefsel dat mijn darmen in de knoop heeft, dus ik moet echt voorzichtig zijn met wat ik eet als de dingen vastlopen. Ik drink ook Smooth move thee, werkt geweldig en snel.

Ik hoop dat u zich snel beter voelt. De gastro-ding, ik ben vergeten hoe het heet, ze pompen je vol lucht om ruimte te maken voor de scope. Ze geven je een kalmeringsmiddel, maar je bent wakker. Het is niet zo erg, ik wilde het gewoon niet doen, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Maak je geen zorgen, dat maakt de dingen alleen maar erger. Ik weet dat ik zelf bekend ben met extreme angst, dus ik rust zoveel mogelijk in mijn kamer om tot rust te komen.

De Heer zegene u met de kracht van de kennis van Zijn Wil om u te helpen weten dat vertrouwen in Hem ons het vermogen geeft om dingen veel gemakkelijker te doorstaan. Zijn genade als een smeermiddel op de juiste plek 💗

#23 ·
Hoi allemaal, eerste keer dat ik post
happy.png

Gediagnosticeerd met PDS-C drie maanden geleden. Ik ben 35, maar ik heb al sinds mijn 23e symptomen, met name lijkt het veroorzaakt te worden door stress.

Ik heb eerder ernstige constipatie gehad, maar niets zoals dit...

Kortom, 3 weken geleden merkte ik dat ik al een tijdje geen stoelgang meer had (3-5 dagen tussen de stoelgangen is normaal voor mij, maar het was ongeveer een week geleden). Geen probleem, dacht ik, dus ik begon met mijn gebruikelijke regime:

• psylliumvezels (5 g) in een glas water elke dag

• proberen een low FODMAP dieet te volgen

• veel water

• glycerine zetpillen

• klysma's als dat niet werkt

Een paar van de klysma's leken de zaken op gang te brengen, maar ze leken het probleem niet op te lossen. Ik wachtte een paar dagen en greep toen weer naar de glycerine zetpillen - spoelen en herhalen.

5 dagen geleden had ik er eindelijk genoeg van en greep ik naar een ander klysma. Er kwam wat dunne ontlasting uit, en toen diarree, maar nog steeds niets wat je zou verwachten voor 3 weken constipatie. Ik kocht de volgende dag wat Dulcolax, nam het 2 nachten achter elkaar en werd wakker met vreselijke krampen / meer diarree, wat ik veronderstel dat ze "overloop diarree" noemen. Ik probeerde het de dag daarna met een ander klysma - hield het 10 minuten vast, maar er kwam niets uit behalve de klysma vloeistof zelf. Ik probeerde het de volgende dag opnieuw - opnieuw kwam er niets uit behalve klysma vloeistof.

Ik ging naar een ziekenhuis in de stad en liet wat röntgenfoto's maken, en ze bevestigden dat mijn dikke darm vol zit met ontlasting. Geen zichtbare obstructie, maar om de een of andere reden vastgelopen hogerop voor de darm. De woorden van de dokter waren "er is VEEL ontlasting, geen duidelijke obstructie, maar het komt er gewoon niet uit - maar als Fleet klysma's niet hebben gewerkt, dan... is er niets te doen behalve een hoge dosis Movicol (PEG 3350) proberen en wachten om een gastro-enteroloog te zien. Als u een obstructie ontwikkelt en buikpijn voelt / begint te braken, ga dan naar de spoedeisende hulp en ze zullen het eruit halen met een slang". Ai.

Ik heb een gastro-consultatie geboekt voor dinsdag, en ik neem de Movicol / PEG zoals voorgeschreven, maar om eerlijk te zijn ben ik f--king bang en heb ik het gevoel dat ik dood ga. Ik weet niet eens hoe ze een colonoscopie zouden doen, aangezien Fleet klysma's niets doen en dat meestal hun laatste verdedigingslinie is.

Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt? Alle adviezen worden zeer gewaardeerd
sad.png

(excuses voor de lange post, ik ben slecht in het kort houden van dingen)
Ja! Haal wat vloeibaar Magnesium Citraat en drink de hele fles, aangezien je zo verstopt zit. Het zal werken. Ontspan gewoon. Een ander osmotisch laxeermiddel dat werkt is Mag 07 dat gekocht kan worden via Amazon (en mogelijk vele andere plaatsen?) Neem 4 de eerste nacht met water en het zou 's ochtends moeten werken.
Geloof me. Ik ben er geweest. (En nog steeds als>).
Vraag ook uw GI-arts om u te testen op een bekkenbodemstoornis. U heeft dat zeer waarschijnlijk. Ik denk dat ik las dat ongeveer 50% van alle constipatie (die niet te wijten is aan een medicijn, of operatie, etc. komt door een PFD.)